Związek Międzygminny "Czysty Region"

 

Uchwała Nr V/10/09
Zgromadzenia Związku Międzygminnego „Czysty Region”
 
z dnia 27 października 2009
 
w sprawie procedury uchwalania planu finansowego Związku Międzygminnego
„Czysty Region” oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi planu finansowego
 
Na podstawie art.53 ust.1 w związku z art.73a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r.Nr 142, poz.1591, z 2002r. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806, z 2003r. Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568, z 2004r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, z 2005r. Nr 172 poz.1441, z 2006r. Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337, z 2007r. Nr 48 poz.327, Nr 138 poz.974, Nr 173 poz.1218, z 2008r. Nr 180 poz.1111, Nr 223 poz.1458, z 2009r. Nr 52 poz.420) oraz § 16 ust.12 pkt 15 Statutu Związku Międzygminnego „Czysty Region” (Dz. Urz. Woj. Opolskiego z 2008 r. Nr 52, poz. 1707) – Zgromadzenie Związku uchwala, co następuje:
 
§ 1. 1. Projekt planu finansowego Związku Międzygminnego „Czysty Region”, zwanego dalej Związkiem, opracowuje Zarząd na podstawie informacji o :
  1. przewidywanym poziomie dochodów z tytułu składek członkowskich oraz innych tytułów,
  2. cenach towarów i usług i innych wskaźnikach mających wpływ na poziom dochodów i wydatków Związku w roku objętym projektem planu finansowego.
 
 
§ 2. 1. Projekt planu finansowego, o którym mowa w § 1 winien zawierać:
 
  1. tabelaryczne zestawienie prognozowanych dochodów budżetowych według źródeł i działów klasyfikacji,
  2. tabelaryczne zestawienie wydatków budżetowych w szczegółowości do działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej, z wyodrębnieniem:
  • wydatków bieżących, w tym w szczególności:

- wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń,

- dotacji,

  • wydatków majątkowych,

3. źródła pokrycia deficytu lub przeznaczenia nadwyżki budżetowej Związku;

4. przychody i rozchody Związku,
 
5. wykaz inwestycji planowanych do realizacji w roku objętym projektem planu finansowego oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania,
 
6. wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi z wyodrębnieniem wydatków na finansowanie poszczególnych programów,
 
7. plany przychodów i wydatków funduszy celowych,
 
8. zakres i kwoty dotacji,
 
9. dochody i wydatki Związku związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego,
 
10.dochody i wydatki związane z realizacją zadań zleconych lub powierzonych w drodze porozumienia,
 
11. limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Związku,
 
12. kwotę rezerwy ogólnej na nieprzewidziane wypadki,
 
13. limit wydatków na okres roku budżetowego oraz limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi,
 
14. wykaz obowiązujących umów o partnerstwie publiczno-prywatnym,
 
15.zakres przedmiotowy i kwotowy upoważnienia Zarządu, w szczególności do:
 
  • zaciągania zobowiązań związanych z realizacją zadań wynikających z wieloletnich programów inwestycyjnych oraz programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz ze źródeł zagranicznych, niepodlegające zwrotowi,
  • zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania Związku i termin zapłaty upływa w roku następnym,
  • zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu,
  • dokonywania zmian w planie finansowym.
     

2. Wszystkie pozycje klasyfikacji budżetowej ujęte w projekcie planu finansowego winny być określone zgodnie z terminologią ustaloną w przepisach szczególnych.


§ 3. 1. Do projektu planu finansowego Zarząd załącza:

1. część opisową zawierającą objaśnienia obejmujące:
  • omówienie przyjętych wskaźników budżetowych i innych wskaźników do opracowania projektu planu finansowego wynikających z wytycznych Ministra Finansów oraz przepisów szczególnych,
  • prognozy dochodów budżetowych według źródeł ich pochodzenia,
  • omówienie wydatków budżetowych w podziale na działy klasyfikacji budżetowej wraz ze szczegółowym uzasadnieniem,
  • omówienie wydatków majątkowych,
  • omówienie dotacji przedmiotowej oraz podmiotowej,
  • omówienie przychodów i rozchodów Związku,

2. prognozę łącznej kwoty długu na koniec roku objętym projektem planu finansowego i lata następne, wynikającej z planowanych i zaciągniętych zobowiązań oraz informację o stanie mienia

§ 4. 1. Na podstawie materiałów opracowanych w trybie i na zasadach określonych w § 1-3 Zarząd podejmuje uchwałę w sprawie projektu planu finansowego, którą wraz z objaśnieniami oraz prognozą długu i informacją o stanie mienia, w terminie do 15 listopada roku poprzedzającego rok objęty projektem planu finansowego, przedkłada w formie projektu uchwały w sprawie planu finansowego:

  • Zgromadzeniu, za pośrednictwem Przewodniczącego Zgromadzenia,
  • Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu – celem zaopiniowania.

2. Projekt planu finansowego przedłożony przez Zarząd podaje się do publicznej wiadomości.

§ 5. 1. Przewodniczący Zgromadzenia niezwłocznie rozsyła projekt planu finansowego wraz z objaśnieniami, prognozą długu, informacją o stanie mienia do zaopiniowania komisjom stałym Zgromadzenia.

2. Komisje stałe Zgromadzenia formułują opinie o projekcie planu finansowego oraz wnioski zmian do tego projektu na piśmie, które Przewodniczący Zgromadzenia przedkłada Zarządowi nie później niż w terminie 7 dni przed datą planowanego walnego Zgromadzenia Związku dotyczącego uchwalenia planu finansowego.

§ 6. 1. Porządek Zgromadzenia dotyczącego uchwalenia planu finansowego powinien zwierać następujące punkty:

  1. odczytanie projektu planu finansowego,
  2. odczytanie opinii Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie planu finansowego,
  3. odczytanie opinii i wniosków poszczególnych komisji,
  4. odczytanie stanowiska Zarządu do opinii i wniosków poszczególnych komisji,
  5. głosowanie nad wnioskami zmian w projekcie,
  6. głosowanie całego planu finansowego.

§ 7. 1. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Zawiązku.
 

2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Przewodniczący Zgromadzenia
Związku Międzygminnego „Czysty Region”

Wiesław Fąfara

 

Metadane

Data publikacji : 27.10.2009
Data modyfikacji : 05.11.2009
Podmiot udostępniający informację:
Związek Międzygminny Czysty Region
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Gabriela Helbin-Golasz
Osoba udostępniająca informację:
JSK Internet

Opcje strony

do góry